Menarik?

16.6.12

Cool Story Brahh...

Aku secara peribadi, sebenarnya, tak berapa suka menggunakan ayat tersebut. Pada aku, setiap orang ada hak untuk cerita hal masing-masing kepada sesiapa pun. Tinggal lagi, sebagai pendengar, terpulang pada kamu untuk terima atau tidak cerita yang disampaikan. 

Itu, pandangan sempit aku suatu masa dulu. Sehinggalah...


Orang Yang Dikenali (OYD) : Bro, kau tahu tak?

Aku Bole Terbang (ABT) : Tahu apa?
 
OYD : Aku pergi kedai N*ke kat mall semalam. Diorang dah keluarkan 'range' EURO 2012.

ABT  : Yeah?  (Separa berminat.)

OYD : Yeah! Nice jugak. Tapi mahal gila lah. Dalam RM 300 jugak satu.

ABT  : Yeah. Memang mahal pun. Kau nak join tak kitorang ni? Siap cepat.

OYD : Aku join. Kejap, aku siap.

OYD keluarkan salah satu baju dari siri EURO 2012 N*ke yang dia sebutkan tadi, dan terus pakai.

ABT  : What the...Cool story brahh.  (Dalam hati, sebagai menjaga perasaan.)


Kamu faham maksud aku? Buka cerita yang melampau untuk tarik minat orang supaya orang jadi terkinja-kinja dan kau boleh berbangga dengan benda yang sangat trivial.

Ini lah salah satu waktu yang paling sesuai untuk gunakan frasa, "Cool story brahh..."

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010. All rights reserved.

RSS Feed. This blog is proudly powered by Blogger and uses Modern Clix, a theme by Rodrigo Galindez. Modern Clix blogger template by Introblogger.