Menarik?

2.11.12

Blog Hiburan.

Tapi, blog hiburan yang aku nak cakapkan ni, bukanlah blog pasal artis-artis macam segala jenis 'Oh'-blog yang ada.

Terma 'blog hiburan' yang aku maksudkan adalah beberapa blog aku baca sebagai hiburan waktu bosan.

Banyak blog-blog terkenal yang memang kelakar abadi, yang memenag seronok dibaca. Tapi, ada blog yang mana bukan kelakar azali. Tapi kelakar sebab kerenah penulis dan pengunjung blog tu.

Sebagai contoh cantik, blog "otaklu.blogspot.com".

Penulis blog ni tulis blog untuk menunjukkan rasa marah-tak-puas-hati-kepala-hotaklu kat macam-macam benda. Dari benda sekecil-kecil layout Facebook, kepada artis-artis tempatan.

Apa yang kelakar bagi aku adalah rants dia. Memang sangat kelakar. Tak cukup dengan tu, dia tulis blog dia dalam bahasa Inggeris. Tak cukup lagi, bahasa Inggeris dia bukanlah yang terbaik. Tak cukup lagi? Grammar Nazis yang bersepah-sepah kat ruang komen cuba memperbetulkan penulisan penulis blog tu. Masih tak cukup lagi? Penyokong penulis tu yang cuba melawan Grammar Nazis tadi, juga dengan ber bahasa Inggeris. Kalau masih tak cukup lagi, bahasa Inggeris penyokong-penyokong tadi yang juga bukanlah yang terbaik.

Aku harap, penulis blog tu (kalau satu hari nanti tergerak untuk aktif semula) teruskan dengan penulisan sekarang ni. Dan kepada Grammar Nazis, jangan berputus asa. Teruskan 'cuba' memperbetulkan penulisan penulis blog tersebut. Kepada penyokong penulis tu pulak, teruskan menyokong blog tersebut. 

Sebab aku perlukan hiburan.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010. All rights reserved.

RSS Feed. This blog is proudly powered by Blogger and uses Modern Clix, a theme by Rodrigo Galindez. Modern Clix blogger template by Introblogger.